tirsdag 3. juni 2008

Sommar och sol

Det är skönt med sommarvärmen. När jag körde mamma till tåget klockan halv tio igår kväll var det 22 grader. Hoppas sommarvärmen håller i sig (det var inte så länge sedan vi hade 3 grader och regn). I skrivande stund (klockan är snart 3) är jag på nattvakt och ute känns luften ljummen och skön ute.

Therese har varit hemma med mormor idag. Det var "planleggingsdag" på dagis... det behövs tydligen planeras så ofta/mycket (dagis var stängt två dagar så sent som i maj).
- Jobbigt för oss dagisföräldrarna som jobbar och plötsligt inte har barnvakt. Tur att mormorn var här idag och kunnde hjälpa till.

Nu har mamma åkte hem efter att ha varit hos oss på besök i lite över två veckor. På den tiden har trädgården total förvandlats. Nu är den så fin med en massa blommor och det har redan börjat spira i trädgårdslandet (saladen och rädisorna tittar upp).

Jag har glömt att berätta att jag fick B på min senaste uppgift - och är nöjd med det! :)
Det var en ganska svår uppgift, vilket man kunde se på fördelningen av betyg. Ingen i klassen lyckades få A.

Nu återstår tre veckor av praktiken + att skriva uppgiften (jag skall skriva om den brukaren jag har under min praktik, om hans upplärningsprogram m.m.). Sedan har jag "sommarlov" från skolan.

Vivian gjorde sin sista examen igår, och är därmed (förhoppningsvis, om hon klarade examen) färdig med sin utbildning. Vi i Vestby tycker det är jätte kul att Vivian nu är färdig - och gratulerar så mycket med barnvernspedagog titeln! :)

Tanken på att vi startade studera samtidigt (hösten 2005) slår mig ju... jag kunnde också ha varit färdig nu om jag studerat på heltid. Men 75% är mer än nog om man skall hinna med barn, jobb och häst - specielt förra året då Terje var borta och gick på skola i Sverige. Ett år till på skolan är ju inte så länge, jag stortrivs ju med både klassen och utbildningen (minus alla uppgifter/ tentor).

1 kommentar:

Sara sa...

Jag är grymt imponerad av hur ni har fått ihop det med studier, familj och jobb. Skönt att se att ni får börja skörda frukterna av ert slit.
Tycker också det är svårt med planeringsdagar. Synd att behöva lägga sina få semesterdagar på det.
Ha det gott!