torsdag 12. juni 2008

Tamina blir ompysslad

Så här ser bakbenet ut idag... Lite naket efter rakningen igår, men annars ser det fint ut -inte svullet eller varmt.

Idag har Therese och jag försökt att muntra upp "sjuklingen". Vi köpte med oss 1,5 kg morötter och åkte iväg till stallet.

Tamina hade det långtråkigt i sin box när vi kom till stallet. Hon hade inte ätit upp sin lunch och stog bara vid dörren och ville ut. Jag tog ut henne utanför stallet och Therese hjälpte till att borsta henne. Tog först med gummi skrapan och fick bort massa päls (Tamina släpper fortfarande lite rester av vinterpälsen). Det var jätte skönt tycker Tamina - både massage och hjälp att klia :)

Så ryktades Taminas päls blank och fin. Hovarna blev oljade, öronhåret klippt, svansen sprayad med balsam och kammad... osv.

Efter all uppmärksamhet hade Tamina fått matlust och mumsade förnöjt i sig höet i boxen. Hon har fått ny knall rosa "Lick it" (hästgodis) för att ha någonting att kunna hålla på med. Den är jätte god (jag har smakat).

- Se så fin klätterväxten på altanen är. Det kommer massor med blomknoppar på den! :)

2 kommentarer:

Cia sa...

Jag gav Ari en lite liknande behandling härom dagen. Men utan "lickit" och han tyckte också det var skönt =).

Han gillar dock ej myggmedlet, tror han tycker att det luktar läskigt. Sötnosen min.

Sara sa...

Klätterväxten är en "klematis" och de är verkligen jättefina. Jag är också glad för regnet. Det är läskigt att bo i skogen när det är så mycket skogsbränder i trakterna.
Ser fram emot att träffa er snart och titta på ert hus. Har ni tid för ett besök helgen 28-29/6?