onsdag 4. juni 2008

Nattblogg

Jag fick inte sova så mycket efter nattvakten igår.
- En kombination av varmt sovrum (omöjligt att sova länge när man blir "kokt") och vackert väder (som man inte vill sova bort).
Är därför en smula trött på nattvakten idag. Får inte gjort någonting vettigt på skoluppgiften, utan bara surfar på internet.


Drog på jobb utan mobilen idag - och Terje kan inte hitta den någonstans där hemma :(
Hoppas den ligger i Audin. Jag vet nämligen att jag hade med mig mobilen till Friskis & Svettis träningen igår kväll -och då körde jag Audin.

Tamina hade veterinär igår som såg på benet (veterinären var egentligen i stallet för att se på en annan häst, men jag drog tag i honom för att få råd om Tamina). Veterinären ville att jag skulle åka in till Bjerke dyrehospital i Oslo och ta ultraljudundersökning av bakbenet för att kunna ställa korekt diagnos (och därefter kunna behandla den eventuella skaden riktigt). Nu är frågan hur jag skall ta mig till Bjerke... Har inte bil som kan dra och inte har Terje eller jag BE-lappen. Och så jobbar vi så mycket framöver :(


Så är det officiellt igång för i år... Det dumma gräspollenet. Är inte så väldigt plågad ännu (inte så länge jag tar allergimedicinen). Men med det vackra vädret så blir nog pollennivåerna högre snart. Hade varit trist om jag skulle tvingas stänga in mig inomhus.
Om två veckor skall jag(!) ha "upplärningsvakt" med Emma. Vi skall jobba en kvällsvakt tillsammans på mitt jobb och då skall jag lära upp Emma i rutiner med mera runt en av brukarna som bor här. Det blir spännande. Vi får väll hoppas att Emma kommer att trivas i Vestby i sommar.


Bara så synd att Tamina inte är ridbar :(
- Men vi skall nog få rida en hel del i alla fall (på lite olika hästar). Så packa med stall/ridkläder och skor Emma!

Hur ser sommarplanerna för familjen Olsson ut? När får Lisa valpen? Skall ni komma ner på besök snart?? :)

Pappas hjälp är väldigt önskad! ;)
Vi skulle vilja ha lite hjälp med att få lagt golv uppe på vinden. Det är en krypvind där vi har tänkt förvara en del kartonger (som nu står i garaget -så at inte någon bil får plats där).

Nej, nu måste jag försöka rykka upp mig och få gjort lite på uppgiften. Klockan är kvart över tre och det börjar att ljusna ute. Himmeln är klarblå, härligt!

Ps. Jag körde nästan på en grävling på väg till jobbet. Den sprang över vägen mitt framför mig. Men jag hann bromsa. Tur! Den var jätte söt Ds.

Ingen kommentarer: