onsdag 18. mars 2009

Lämna på dagis, praktik, stall, hämta på dagis, hallidrett....

Cool tjej med snygga Barbie solglasögon (naturligtvis i rosa).
- och med långa rosa "prinsess-bal-handskar"... Läckert! ;)

Det är inte bara snyggt, det är smart också. Solen reflekteras i all snö och det är väldigt ljust ute. Therese hade med solglasögonen på dagis och hade på sig dom när hon lekte ute.

Tuffare än tuffast ;)

Onsdagar är "tait" schemalagd. Efter jag lämnat på dagis var det ART (väldigt nöjd med dagens ART-timmar).

När jag var färdig där åte jag hem för att byta om till stallkläder och körde vidare till stallet. Red en härlig tur (kort men effektiv) i strålande sol. Ångrar lite att jag inte tog på solglasögonen för solen var stark. Känns i ögonen.

Vi håller på att träna upp konditionen. Efter några turer tillsammans med Eva och Mr så är det tydligt att Tamina inte har konditionen på topp. Idag galopperade vi en riktigt låååååååååång sträcka. Härligt!

Efter ridturen släpte jag ut Tamina "naken" medan hon åt sin lunch. Tamina är chefen i padocken så jag tänkte att det skulle gå bra att hon åt sin mat (den andra hästen hade redan ätit upp sin lunch). Men istället så var det tre hästar som kalasade tillsammans (grannen i padocken bredvid, en fjordinghingst, klarade att nappa till sig några hötussar under staketet). Att Tamina lät dom andra dela hennes hö är lite överraskande, men det var lite sött att se på ;)

- Efter lunchen fick Tamina "pedikyr" och nya skor :)

Jag hämtade på dagis, for hem, ordnade mellanmål och körde vidare till hallidretten.

Det är kul att se alla barn som klättrar, hoppar, springer och har kul. Här är några bilder från dagens träning :)

Therese i svart t-shirt och rosa byxor, Tommy i svenska färger: blå t-shirt och gula shorts.



Ingen kommentarer: