søndag 1. mars 2009

Therese & Tommy

Tommy och Therese har lekt jätte bra hela dagen. Dom har det jätte kul tillsammans.

Dom har fikat två gånger, ätit en stor portion middags mat och fått lite dessert :)
- Det krävs mycket energi när man leker så aktivt hela dagen.

Vid middagsbordet pratade dom jätte mycket (och ivrigt) båda två - bland annat om hur dom tror det skall bli att börja skolan och att Tommys lillebror (Kevin, 7 mnd) är "mjuk uppe på huvudet", och att man måste vara försiktig - och man får inte slå honom i huvudet, berättade storebror Tommy för oss andra vid middagsbordet (en mycket snäll storebror, tycker ni inte?! ;) ).

Guldkornet var i alla fall när Tommy berättade om sin morfar:
"Min morfar har så lite hår att man nästan kan se hans hjärna".
- Barn är roliga ;)


4 kommentarer:

Cia sa...

Har hon flera bamsar?
Kram

Anna Andersson sa...

Ja, 5 stycken.
Alla lika älskade :)

Vi passade på att hamstra bamsar - vilket visade sig vara klokt. Hade hon bara haft en hade den varit utsliten nu (och bara tänk vilken kris om den hade kommit bort).

Dom är köpt på Lindex, som tyvärr har slutat sälja dem. Det tycker jag är trist.

Sara sa...

Barn är verkligen härliga! Jag höll på att sätta teet i halsen när jag läste om hur Tommy snusförnuftigt berättade för er att man inte fick slå lillebror i huvudet (vilket ju är en viktig information för er om ni träffar lillebror och får lust att slå just där). Jag är glad att jag inte sprayade ner skärmen med te, vilket jag var nära att göra :-)
Bra att Bamse-lagret är stort. Om det skulle knipa så har vi också en ganska osliten, som vi fick från er för några år sedan. Han sitter mest i Sebastians säng och vilar eftersom Sebastian inte bryr sig så mycket om mjukisdjur ännu.

Shadowrider sa...

Starte facebook kampanje for å få bamsene tilbake til Lindex ;)