søndag 15. mars 2009

Lördagen :)

I 1978 var det billigt med glass :)

(Klicka på bilden för att få se den större)

Var inne på GB:s sidor igår och tittade på årets nyheter - och hittade "nostalgi" glasskartor. Den dyraste glassen kostade 3 kr.

Jag har haft fodringshelg stallet den här helgen. Det betyder tidiga morgonar i stallet. Positivt är det dock att man är så populär. En massa glada "gnäggningar" och glada hästansikten som möter mig när jag kommer.

Igår önskade Therese att vi skulle äta stuvade makaroner, men frysaren var tom för köttbullar (som vi skulle äta till). Därför lagade vi våra egna. Har aldrig testat det förut (brukar köra med mamma Scans och är nöjda med dem). Köttbullarna blev goda, men nästa gång skall vi krydda ännu mera. Nu följde jag receptet minus löken (eftersom Terje skulle äta dem). Fick tips om att tacokryddor visst nog skall vara gott i köttbullar, så kanske vi testar det nästa gång.

Här är (delvis) dukatbord. Vi firade moffa födelsedag med Pommac... Som tyvär visade sig vara för gammal (flaskan alltså, inte moffa... he he), så den var inte god.

Se så fina påskliljor vi har. Det är påskliljor som växer i den stora blå krukan ute på boden. Planen var ju att jag skulle sätta ut den krukan när våren kommit - och att påsklilorna skulle stå ute och vara vackra. Men dom hade andra planer. Det växer fullt med påskliljor inne på boden. Därför tar jag nu snittblommor och sätter i vatten inne. Det blir jätte fint :)

Igår var vi också på "Outlet One" och shoppade jag och Terje. Det var vår rea på en mängd varor - specielt på jeans. Terje köpte två par jeans för 199 kr st och en tröja (se bild). Jag tycker att han blev jätte fin :)

Jag "fick" en topp ett par solglassögon och ett par jeans (som tidiager kostat 1200 kr, men nu 199 kr).

Tror vi var riktigt nöjda båda två efter shoppingen :)

Therese muttrade dock någonting om att det var orättvist att inte hon fick någonting. Men hallå... kolla i våra garderober. Vem har mest kläder? Tror inte att det var så orättvist att mamman och pappan fick lite nya kläder som också.

1 kommentar:

Cia sa...

Tycker inte det var orättvist alls! =). Hon fick ju glada och nöjda föräldrar, eller hur. Och det är ju inte fy skam direkt!!