lørdag 29. desember 2007

Bubbel

Vi har börjat andvända vår Soda Streamer som vi fick i julklapp, och både gjort läsk och "bubblevatten". Det blev fungerade väldigt bra och blev faktiskt riktigt gott! :)

Det har varit en blåsig och regnig lördag. Hade tur och fick uppehåll när jag var ute och red. Tamina verkar ha haft det fint i jul. Hennes duktiga foderryttare har tagit väl hand om henne. Men tyvär har det varit milt/ plusss grader den sista veckan, så leran har kommit tillbaka = Taminas mugg har "blommat upp" igen. Är så less på mugg-problemen nu.

Jag fick en oväntad extra ledig dag från jobbet idag. Vi var 4 personal för att ta hand om 3 beboare idag... Så då valde jag att avspasera. Det var ju ingen vits att vara på jobb. Istället blev jag med till Kjenn och åt middag (Terje och Therese var ju också där så klart). Sedan har jag fortsatt med att packa upp och städa. Terje jobbar med att få ihop "Ariels hus", som krävde förvånansvärt mycket mera jobb än vi först hade trott. Terje har redan sagt att detta var sista gången han gör detta, och om Therese skall ha något fler liknande hus i framtiden så får vi köpa utställningsmodellen i affären. Just nu är det stora problemet att en liten sak som skall hålla fast en slang (som skall "bubbla bubblor" så att fiskarna, som är i en vatten-behållare, rör på sig... om ni fattar). He he, det är nästan lite som IKEA-möblerna och den där ena skruven som fattas när man skall skruva ihop möbeln.

Ingen kommentarer: