tirsdag 4. desember 2007

Min lilla rosa prinsessa!

Det här söta kortet har jag "stulit" från Vidar & Zulemas blogg. Det är från söndagens födelsedagskalas som Melissa och Therese var på. Bägge utklädda till prinsessor. Jätte söta! :)

I lördags övernattade Melissa och Therese båda två hos bestemor för första gången tillsammans. Dom sov i samma säng och allt hade gått så bra! Therese hade drömt om en elak katt och vaknat, men hade bara viskat till bestemor -för att inte väcka Melissa. Så söt hon är.

Förhoppningsvis kan dom övernatta tillsammans snart en gång. Therese vill i alla fall göra det!

Vet inte om Therese och jag riktigt har förstått att Terje är färdig med sin utbildningen än. Det känns nästan lite "lyxigt" att ha honom hemma. Det här året har på många sätt gått fort och lättare än vad jag hade trott (dessutom spännande och utvecklande). Men det hade kännts kämpigt om det var ännu ett år kvar, utan skönt att vara färdig! Nu kan vi leva ett "normalt" familjeliv igen.

Nu på lördag skall Therese iväg på födelsedagskalas igen. Den här gången till Ask, en kille som går på samma dagsiavdelning som Therese. -Så Therese bara kalasar nu för tiden ;)

Tamina har invigt sina nya Back on Track bandager och sin ryggvärmare idag (som jag köpte för mina julpengar från mamma, mormor & morfar -som jag fick i förskott för att själv kunna handla det jag ville ha på Globen i lördags). Back on Track är ett tyg av polyester/polypropylen med insmält keramikpulver. Keramiken reflekterar kroppsvärme i form av infraröd strålning. Det finns en rad produkter för människor också.

Tamina har fått en egen paket-julkalender i stallet. Sött va?!? Min foderryttare har slagit in lite "nam-nam" i små paket. Idag fick hon förnöjt knapra i sig en morrot.

Jag är tillbaka på jobb för första gången på länge. Tror det nästan är tre veckor sedan jag jobbade sist. För först så var ju Therese prickig (vattenkoppor), sedan hade jag examensvecka (och permition från jobbet med lön), och förra veckan hade jag inga vakter alls enligt mitt schema (var 6:e vecka har helt jag ledigt). Nu är jag tillbaka med nya friska tag ;) Skall bara jobba i två veckor, sedan har jag en semestervecka och så jobbar jag inte förens den 28:e december igen (jobbar egentligen julaftonskvällen, men skal få ledigt den eftersom jag även skall jobba nyårsaftonen).

Har fått uppmaningar om att komma med våra önskelistor... Jobbar på saken. Skall snart lägga ut nåt...

Ingen kommentarer: