lørdag 1. desember 2007

Skoleslutt :)


Tjoho,

Ikke ofte denne karen skriver her. Host Hark... Men nå som skolen i Karlsborg er over, blir det kanskje litt flere innlegg i fra meg fremover også. Ellers har jeg et lite gjemmested på www.shadowrider.no/debatt/ hvor jeg av og til legger ut noen vitser m.m.

Den 29. november 2007 hadde jeg min siste uke med praksis i Sverige! Og de to neste ukene skal jeg ha praksis i Norge. Den 15. des bærer det ned til Karlsborg for aller siste gang, og da kun for å få "betyg" og min Svenske godkjenning.

Dvs. at den 19. des kan jeg i praksis begynne å jobbe som trafikklærer i Sverige. I Norge må jeg dessverre vente en måned ca før jeg kan begynne å jobbe, da Norske myndigheter liker å vise hvem som bestemmer. Den 19. des kommer følgende til å skje:

- Jeg søker Statens vegvesen om Norsk godkjenning
- Denne får jeg avslag på, med tilbud om å anke
- Jeg anker avslaget, og sender dette inn på nytt
- Nå får jeg nytt avslag, MEN et tilbud om en midlertidig Norsk godkjenning, og en prøvetid på 12 måneder.
- Når jeg godtar denne, kan jeg begynne å jobbe i Norge.

Enkelt? Kunne de ikke bare gjort alt på en gang, så hadde man sluppet den kjipe prosessen med søknader og avslag...

Regner med å være i full jobb i Norge f.o.m. februar 2008.

1 kommentar:

Anna Andersson sa...

GRATTIS älskling!
Stolt av dig!