fredag 14. desember 2007

Ett "A" och ett roligt "i"

Jag fick mitt betyg på sista uppgiften (och kursen) igår. Det var en tio poängs kurs om tillrättaläggning för lärande (egen översättning). Jag fick A! Väldigt nöjd med det!

Therese har lagt sig till ett roligt uttal. Hon har "Stockholms-dialekt" när hon utalar "i". Det låter jätte roligt ;) Vet inte vart hon har fått det ifrån.

På vägen hem från dagis idag berättade Therese för sin pappa att hon hade slickat på en stolpe idag, och då hade tungan fastnat. Hon hade dragit loss tungan så det blödde lite på den. Sedan hade hon sagt åt Mijkkel (bästa kompisen på dagis) att han också skulle prova att slicka på stolpen. Det gjorde han(!), och fastnade även han. Nu undrar man ju om dom har lärt sig något... Som att man inte skall slicka på stålpar/metall när det är kallt ute.

Idag har jag varit och shoppat på Nordby i Sverige. Jag har handlat kraftfoder till Tamina, mat till oss och några julklappar! Åkte vid halv elva och kom hem strax efter fem. Nu är jag jätte trött... Det hjälper inte att jag tränade (för första gången på flera månader) på Friskis & Svettis igår -och har träningsvärk idag.

Ingen kommentarer: