lørdag 15. desember 2007

Klappar...

Det var nästan lite julstämning när vi vaknade idag. Det var så vackert, vitt och fint med rimfrost på träden och blå himmel.

Terje åkte till Sverige vid 12-tiden idag. Hans klass skulle äta middag i Skövde för fira att dom var färdiga (på måndag skall dom bl.a. ha mörkerkörning undervisning och sedan väntar utdelning av godkänningen på tisdagen).

Dagen idag har varit lite si och så... Det startade med att Therese och jag kom på att vi hade glömt bamsen hemma när vi kom till Kjenn. Stor sorg och många tårar. Men det löste sig bra genom att bestemor och Therese körde hem och hämtade bamsen (och därefter handlade lördagsgodis). Jag åkte till stallet och red ut på en tur. Då hade det kommit dimma (rått). En tveksamt nöje... var kall som en isbit. När jag var på väg hem ringer Terje. Han hade kört på en fiskmås(!), den hade smält in i framrutan och gjort en stor "stjärna". Så dom (Terje och en klasskompis som satt på med Terje) var tvungna att vänta tillbaka till Vestby för att byta bil till Hyundaien. Det var väll kanske inte helt som planerat (nedtur att byta från Audi´n). Vad är egentligen chansen för att man "krockar" med en mås?!

Jag åkte hem efter stallet och tog mig en varm dusch. Sedan startade jag med att slå in julkappar. Trodde att det skulle vara undangjort på ett par timmar, men det tog nästan fem timmar. Men nu skal mycket vara "klappat och klart". Therese sover över på Kjenn tillsammans med kusinen Melissa i natt. Dom skulle egentligen bara leka på Kjenn tillsammans på dagen idag, men så lyckades dom övertala sin bestemor att få övernatta där. Det passade mig fint, så jag fick slå in julklappar i lugn och ro.

Ingen kommentarer: