onsdag 5. desember 2007

Therese har fått röda utslag...

Igår (som uppfattas som att det fortfarande är idag för mig som jobbar nattvakt) upptäckte jag att Therese fått rosa fläckar på rumpan och en stor röd ring i pannan. Har en stark misstanke om att det kan vara ringorm, eftersom det var ett tillfälle med ringorm på dagis för en månad sedan. Terje skall ta med sig Therese till doktorn idag för att ev få det konstaterat.

NB! Bilderna är inte på Therese, utan bilder jag hittade på internet när jag läste om ringorm -liknar dock på "pricken" (lite ironiskt sagt.. he he) Thereses utslag.

Det är i så fall inget farligt (ringorm är en svampinfektion i huden), men jag är orolig för att smittan skall spridas till Terje eller mig, eller (kanske ännu värre) till stallet. Inbillar mig att det innebär enormt mycket jobb om vi skulle få smittan på stallet bland hästarna.

Ingen kommentarer: