tirsdag 16. juni 2009

Vandring från Böckstein och upp till Naßfeld (Sportsgastein)

Idag hade jag önskemål om att inte gå så mycket nedför (har träningsvärk efter att ha gått i branta nedförsbackar igår). Därför blev valet av vandringsgrupp enkel idag. Den blå och den gröna gruppen skulla åka buss upp till Naßfeld för att så gå en runda där uppe och därefter gå ner mot Böckstein (och äta lunch på Asten Almen, där vi åt lunch en gång i fjol - stället men ankorna och mannen som spelade för oss). Det röda gänget (som Vivian och jag gått med de sista dagarna) skulle göra tvärtom. Gå upp till Naßfeld, och så gå en runda där uppe.

Vi vaknade till regn imorse. Det var väntat (vi hade sett på väderprognosen). Men efter frukosten sken solen från vad vi kunde se genom vårt fönster - en bli himmel(!?!). Svårt att klä sig med andra ord.

Det mulnade snabbt på igen lagomt tills vi skulle börja gå - vilket jag är jätte glad för. Skönt att slippa stekande sol när man skall gå uppför. Naßfeld ligger ca 500 höjdmetrar högre än Böckstein, men det var ganska behaglig lutning i långa sträckor - så det var en fin tur. Vi gick längs den gamla vägen (som inte trafikeras av bilar längre).

Väl uppe skulle vi gå en runda, men då satte det igång att regna... mycket...
Så det blev en tidigare lunch en planerat i hopp om att vädret skulle bli bättre. Men så skedde inte. Därför blev det en våt promenad på ca 1,5 timme innan vi tog bussen hem.

Imorgon och torsdag ser det ut att bli bättre väder igen. Skönt! Imorgon har vi vandringsledigt. Vivian och jag har bestämt oss för att testa forsränning, så imorgon efter frukosten blir vi upplockade av några som driver med forsränning, körd till platsen där vi skall sätta oss i båten - och så körd tillbaka till hotellet efteråt. Jätte fin service :)
- Nu håller jag bara tummarna för att man inte skall behöva simma ofrivilligt. jag gillar inte kallt vatten... Men lite stänk tåler jag ;)

Här är kort från turen i riktig ordning... Först från turen upp mot Naßfeld. Så lunchen och en sista bild på ett blött gäng (vi var ännu blötare på slutet, men då lät jag min mobil ligga kvar tryggt och torrt, ville inte ta fram den mer då).











1 kommentar:

Cia sa...

Vad härligt ni verkar ha det. Kulk med forsränning också.

Förresten:
Var bara försiktig så att du låter bli att trilla i. Strömmarna är så mycket starkare än vad man tror. Sist jag paddlade kajak välte jag och drogs med strömmen och höll på att drunkna och skar upp benen och fötterna på alla stenar.