tirsdag 2. juni 2009

Inlägg nr 800 på bloggen

I går var det 7 år sedan Emmas student, på torsdag är det 5 år sedan Anders student och på självaste svenska nationaldagen och svenska flaggans dag så är det 12 år sedan jag själv tog studenten.

På fredag skall jag få veta betyget på sista uppgiften. fredag är också Thereses stora dag. Då skall hon på skolan för första gången. Spännande att träffa lärare och nya klasskompisar. Therese skall vara på skolan i tre timmar. Efteråt blir det shoppingtur över gränsen :)

På lördag planerar vi att ha en liten fest här hemma, med grillning och goda vänner - och på så sätt fira den svenska nationaldagen :)

Emma har varit hos oss i en månad nu. Från början hade hon väll tänkt sig att jobba två veckor. Men det har förlängts och förlängts. Hon lever lite från vecka till vecka kan man säga ;) Nu är det i alla fall bestämt att hon skall stanna över nästa helg, och så får vi se.
- Hon jobbar på mitt jobb, hjälper till med min häst (tar Tamina ganska många dagar nu när jag själv jobbar så mycket) och hjälper till med att lämna och hämta på dagis. Det är med andra ord ingen semester hon är på.

Terje skall troligen köpa sig MC snart. Han fick i alla fall besked idag om att en körskola i närheten skall sälja sin (vad det är för modell och sånt där får Terje blogga om själv). Det blir nog bra :)

Får hoppas att värmen kommer tillbaka snart. Vi har ju haft så varmt länge. Hela Pingsthelgen var helt fantastisk, men värmen försvann nu. Lite skönt är det för mig som jobbar nätter den här veckan (svårt att få sova om det blir för varmt). Det skall vara kallt och regnigt över helgen. Typiskt när vi skall ha fest, det blir nog till att ha festen inomhus... Trist, hade ju varit skönt om vi hade kunnat sitta ute.

Ingen kommentarer: