fredag 12. juni 2009

Fredag - avresa till Göteborg

En grönskande trädgård. Undrar just om Rhododendron blommar fortfarande när jag kommer hem nästa helg.

Emma och jag hann med en sväng på Outleten i Vestby innan jag packade färdigt till resan. Då hittade vi den här roliga T-shirten med passande text ;)

Men den fick inte bli med hem. Däremot hittade Emma en lång vit kofta och jag ett par svarta shorts.

Terje hade med sig både Barbie blad (med paraply) och en jätte klubba när han kom hem efter långkörningen (shoppat i Sverige).
- Therese blev väldigt glad :)

Klubban innehåller 15 vanliga klubbor... Vilket nog är tur, annars hade det varit ganska besvärligt att få i sig allt.

Mina två älsklingar!

Enda nackdelen med att åka på semester i Österrike (och få bo på fint hotell, äta god mat och uppleva vacker natur och en massa annat spännande) är ju att jag lämnar Terje och Therese hemma :(

Saknar dem redan...

När jag kommer hem nästa helg skall vi planera sommaren och bland annat boka in en tur till Kristiansand dyrepark och kanske någon fler långhelg (Karlsborg och besöka Görel & Stanley i Degerfors). Sommaren går snabbt, så det gäller att planera och boka in nu.

Terje och Therese körde mig till Moss, där jag skulle ta buss vidare till Göteborg.

Skönt med busskur när det regnar. Bussen var 30 minuter försenad till Moss p.g.a. kö genom E6 tunneln vid Vestby.

Resan till Göteborg gick bra. På Centralstationen köpte jag tre pocket böcker och kunnde samtidigt konstatera att GB-gubben fått en fru ;)

Tog flygbussen till Landvetter, där Vivian mötte mig. Så gick vi till Hotellet där vi skulle övernatta. Jätte fina rum.

Fast vi sov inte så mycket jag och Vivian... Vi pratade i flera timmar till sent på natten och så stog vi upp klockan 04.45(!!).

Ingen kommentarer: