lørdag 9. januar 2010

En fiiiiin lördag :)

Vi har alla haft en fin dag - alla medlemmar i familjen inklusive häst och undulat.

Therese startade dagen med att tappa sin lösa tand (den har varit jätte lös i flera veckor). Hon kom springande ut av badrummet under höga jubelrop. "Pappaaaaaa, Mammaaaa.... Jag har misstet tannen!!!!!!!!" :)
Det var efterlängtat och Therese var väldigt glad. Det är den sjunde tanden hon har tappat. Nu är tanden tryggt plasserad i ett glas med vatten och inväntar tandfeens besök i natt.

Vid 12-tiden åkte Therese och Terje till Superland i Sarpsborg för att bada och jag åkte till stallet.

Vi har haft jätte fint vinterväder idag. Sol från blå himmel och 13-14 grader kallt. Jag packade in både Tamina och mig själv och körde ut på tur med Tamina. Vägen ner förbi ridhuset var äntligen körbar efter att en traktor hade kört där, och Tamina och jag fick en fin tur. Vi var ute i nästan en timme (utan att frysa).

Det är kul att se hur bra Tamina trivs med att bli körd. Pigg och glad. Skulle nästan tro att hon hade tagit på sig sjumilastövlarna idag så som hon gick på. Se videosnutt från vår körtur längst ner i detta blogginlägget :)

Kallt i stallet... Tamina ser inte ut genom ett av sina fönster i boxen. Det har isat igen.

Jag var i stallet i 5 timmar idag(!). Men jag var inte ute hela tiden utan satt 2 timmar i ridhuset (uppe på den nybyggda och uppvärmda läktaren) och såg på hoppkursen med en irlänsk instruktör.

Terje och Therese kom hem vid sex-tiden. Då hade dom hunnit med en sväng på McD och på Toys R Us. Behöver jag säga att Therese var strålande nöjd med dagen?!

Och till sist till familjens minsta medlem, undulaten Adrian.
- Han fick komma ut och flyga fritt för första gången nu ikväll. Det gick väldigt fint (minus några små misstag, men han är fortfarande lika hel). Det såg ut som om Adrian tyckte att det var spännande, och nu efteråt sitter han och sjunger så fint i sin bur. Trivsel!

Idag har Gunnar namnsdag. Vi i Vestby gratulerar vår kära pappa/svärfar/moffa med dagen. Stoooor kram!

Till sist, en filmsnutt av Tamina på tur, med stora steg :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är nog rena medicinen för Tamina att få komma sig ut på en riktig tur
Det såg riktigt härligt ut.
Kram Maria