mandag 25. januar 2010

Sverigeshopping, lekland och ponnyridning

Hemligheten bakom hur Emma håller sig ung...
- Baby Björn ;)

Igår reste Emma och jag över till Svenska sidan och shoppade på Nordby... Heeeela dagen låååång. Vi åkte klockan 10 och kom hem strax före sju på kvällen. Det går inte så snabbt för mig, och jag är tvungen att pausa hela tiden, så ting tog tid. Emma fick bära allt och springa fram och tillbaka till bilen med saker vi köpte. Vi var bland annat inom Babyproffsen där vi hittade en Baby Björn stol i vuxenstorlek. Jag tvingade så klart min lillasyster att prova den ;)
- Enligt Emma var den riktigt skön att sitta i.

I lördags tog Terje med sig Therese och Melissa till "Eventyrfabrikken" i Sarpsborg. Ett stort lekland på 5500 kvadratmeter. Behöver jag säga att tjejerna stortrivdes? Dom hade en jätte fin dag.

Idag har Emma varit på kurs, Terje har jobbat, Therese har varit på skolan och jag har legat i soffan (sovit och sett på hästhoppning - en "effektiv" dag).

Både Emma och Terje slutade tidigt, så vid klockan två kom alla tre hem (till mig i soffan). En lung eftermiddag.

Vi har haft undulaten ute på flygträning, Therese har gjort sin läsläxa och Terje har opererat Thereses bamse(!). Bamse bär nämligen präg av att vara väldigt älskad... och får små hål ibland. Som tur är ställer pappa upp och syr. Det är inte så ofta man ser Terje med sysaker så jag förevigade händelsen ;)

Therese fick vykort från Grand Canaria resenärena idag. Från min mamma, mormor, morfar och kusinen Vivian. Strax efter att Therese (själv) hade läst vykortet ringde mamma. Hon och Vivian kom hem igår.
- Jag lovade att hälsa till mormor och morfar att resan hem hade gått jätte bra för Vivian och mamma. Alla byten gick som dom skulle.

Så var det dags för andra ridlektionen för Therese. Idag blev både mostern och pappan med (och mamman satt på läktaren).

Idag fick Therese rida den söta lilla Peanut. Therese kännde sig tryggare den här gången och hon klarade bland annat av att styra ponnyn genom en liten slalombana och skritta över bommar. När Therese kännde att hon hade kontroll så var det kul. Det hjälpte så klart också att få stöd och uppmuntring av mostern och pappan.
- Och bara Therese får använda lite tid nu framöver på att bli trygg på hästryggen så blir det här jätte bra :)

Imorgon skall jag till barnmorskan. Det är nu mindre än 4 veckor till beräknad termin, men junior har ännu inte vänt på sig (ligger i säteläge). Så det blir nog till att jordmor skickar iväg mig på ultraljud den här veckan. Jag kan ju hoppas på att jag får åka till Fredrikstad för att göra ultraljudet - eftersom Mishelle flyttar över dit imorgon (från Rikshospitalet).

Se nya bilder av Mishelle och läs om henne på: http://zuvi-info.blogspot.com/

2 kommentarer:

Kattis sa...

Det ingår i själva konceptet att man som storasyster har all rätt att tvinga sina småsyskon till det man finner lämpligt just då. :P

Anna Andersson sa...

Ja, eller hur ;)
(i alla fall lite grann)