torsdag 7. januar 2010

Kung vinter i Vestby

Kylar håller i sig. Idag skulle Thereses klass på skidtur, men pga kylan blev det bara en liten tur och matsäcken åts inomhus.

Therese var strålande nöjd för att ha med sig skidorna på skolan. Men hennes föräldrar måste nog investera i ett valla sett (och lära os grunderna i vallning). Idielt sett så skulle Therese ha haft vallningsfria skidor.

Jag har haft fullt upp hela dagen idag. Efter att ha lämnat Therese på skolan åkte jag till stallet för att ta hand om Tamina och vänta på equiterapeuten. Men hon hade försovit sig. Därför fick jag åka tillbaka till stallet igen efter att jag hade varit hos fysioterapeuten och fått behandling.

Tamina i snö :)

Efter att vi båda två var färdigbehandlade för dagen så släppte jag ut Tamina i en större hage än vad hon har stått i fram till idag. Den hade ingen häst gått i sedan före jul, så det var djupsnö och på flera ställen hade tråden snöat ner. Jag fick plumsa runt för att fixa så att Tamina inte skulle gå ut (och i värsta fall trassla in sig i strömtråden som låg begravd i snön).

Kom två timmar senare på jobb än vad jag hade planerat. Jag hade kontorarbete jag skulle få gjort, men var effektiv och hann få undan en del i alla fall. Fram till den 1 februari då min permition startar (3 veckor före termin) så skall jag endast jobba 10% (en halv dag i veckan). Arbetstiden får jag styra själv. Jag har som sagt en hel del pappersarbete som jag vill få klart innan jag går ut i permitionen - så jag har nog att göra.

Ingen kommentarer: