mandag 4. januar 2010

Skolstart

Idag var det tufft att behöva stå upp tidigt (för oss alla tre) efter ett långt jullov. Therese tyckte det känndes som om vi stog upp mitt i natten, jag var enig.

I lørdags köpte vi nya skidskor till Therese. Hon var väldigt nöjd, men skidorna måste vallas om hon skall kunna träna på att åka skidor. Vallning är dock inte Terjes och min starkaste sida.

Idag fick vi lapp om att alla barn skulle åka skridskor på fritids imorgon. Vi hade redan planer om att köpa skridskor till Thereses födelsedag - men fick skynda på lite nu.

Vi bor ju aldeles intil en jätte fin skridskobana (på Moradammen), så Therese får förhoppningsvis stor andvändning av sina skridskor.

Terje åkte nu ikväll och köpte ett par justerbara i "slalomstövel" utförande. Förhoppningsvis kan hon ha dem minst en säsong till och man kan ju hoppas att dom ger bra stöd till anklarna så att Therese inte blir så trött i benen med en gång. Hon skall få dem som en födelsedagspressent i förskott imorgon efter att hon har stått upp.

Så kan jag berätta att jag har fått mig en ny mobil, en Nokia 6720 classic. Så långt är jag väldigt nöjd. Den är något mindre än min gamla Nokia (storlek 110*45*14 mot för den gamla på 113*49*15) och har betydligt bättre batteri. Taletiden är på upp till 510 min (den gamla hade upp til 190 min). Men med mina ögon är nog kameran viktigast. Min gamlla mobil hade 3 megapixels, nu har jag 5 :)
- Också bildupplösningen är bättre (gamla hade: 2048*1536, den nya har: 2584*1938).

Så vill vi få gratulerat min kusin Sara med 30-årsdagen som var igår (Sara och hennes familjs blogg finner du på: hintz-saltin.blogspot.com). Sara firade den stora dagen uppe i Östersund tillsammans med hela familjen. Vi skulle gärna ha varit med och firat :)
- Hipp hipp hurra!!

Ingen kommentarer: