torsdag 11. februar 2010

Grattis på födelsedagen Emma

Idag fyller min äldsta syster 27 år :)

Emma själv har lite åldersnåjja och påstår sig bara fylla 22... jag tycker väll dock att 27 inte är så illa. Allt är tydligen relativt :)

Som sig bör blev Emma blev väckt med frukost på sängen idag... Tidigt innan Therese skulle på skolan. Hon fick äggmackor och kaffe latte, ett paket från min mamma (med stora tekoppar) och ett pressentkort från oss (på fotvårtd) och en kaka med födelsedagsljus.

- Observera texten på tallriken :)

Den svenskaflaggan var upphängd utanför huset och vi sjöng födelsedagssången.

Redan halv tio var Emma och jag i stallet. Hovslagaren skulle komma och sko Tamina. Emma hann rida Tamina i ridhuset innan hon skoddes. Efteråt blev hon så här trött ;)
- Hon gäspade flera gånger och var riktigt söt (och trevlig).

Titta så liten häst jag har... Hon ser verkligen ut som en liten ponny bredvid mig.

Väl hemma igen fick Emma födelsedagskort av sin mormor och morfar.

Emma åt lunch och åkte på jobbet för att vara med på personalmöte. På vägen hem hämtade hon sin systerdotter på fritids (Terje jobbade och jag sov middag.... behövde lite extra sömn efter att ha vaknat redan klockan halv fem i morse).

När dom kom hem åt vi semlor till mellanmål och mådde bra.

Födelsedagsbarnet fick själv laga middagen :S

Jag hjälpte till lite... men Emma gjorde mest (typ 90%). Hårda bud. Till middag blev jätte god. Vi åt fläskfileè, potatisbåtar, sås och salad. Mums!

Ingen kommentarer: