søndag 14. februar 2010

Söndag - blommor :)

Jag fick blommor idag av mina älsklingar - som morsdags och valentine pressent :)

I Norge firas morsdag den andra söndagen i februari - och inte i maj som i Sverige. Det här var min åttonde morsdag (Therese föddes dagen innan morsdagen i 2003).

Vi har haft strålande väder i helgen. Skulle gärna ha velat vara ute, f.ex. rida på tur. Men tiden just nu består endast av väntan. Men vi kom oss ut en liten tur.

Jag tycker det är så kul att Therese är så intresserad i att skriva. Hon skriver brev, historier och "att göra listor" på helt eget intiativ. Idag skrev hon en lista över vad vi skulle göra ute tillsammans (se lapp/bild). Vi skulle ta bort istappar från taket, ta bort snö från bordet på altanen och ta med oss ta med dricka och bullar ut.
- Vi fikade varm choklad och åt mammas kanelbullar :)

Här är dom fina tullipanerna och den coola baby bodyen (med katter) som jag fick av Sara, Thomas & Sebastian igår kväll.

Färdig bäddat!

Vi har köpt en jätte fin vagga av våra grannar. Nu är den på plats i vårt sovrum och bäddad med röda spöket Laban sängkläder. Jätte gulligt.

Har så smått börjat att finna fram lite av det som skall packas ner i "BB-väskan". Det gäller ju att vara lite beredd nu framöver - samtidigt som man måste vara inställd på att det kan ta tre veckor till (hoppas verkligen inte det, jag är sliten nu).

2 kommentarer:

Sara sa...

Tack för igår, det var jättetrevligt! Presenterna var från hela familjen Saltin, men vi glömde kanske bort att säga det igår.
Kämpa på nu sista dagarna med stor mage!
Kram!

Cia sa...

Jag hoppas att de firar dig både på den norska och den svenska mors dag =). Det är du ju värd.

Kramis C