mandag 1. februar 2010

Februari månad - födelsedagsmånaden

Mina systrar, Therese och jag... alla födelsedagsbarn i februari.

Till gänget av tjejer med födelsedag i februari hör också min kusin Vivian.
- och förhoppningsvis kommer också junior i magen att sluta sig till oss andra februaritjejer... för måste jag gå gravid helt ut i mars så blir jag knäpp.

Idag har Therese varit på sin tredje ridlektion. Det gick väldigt fint, men 45 minuters ridning är länge i 16 minusgrader - hur mycket mamman än har packat in sitt barn i (två ullsockar, ullkofta, långkalsonger m.m.).

Terje skulle ha hämtat en spjälsäng i Oslo idag, som jag hittat på finn.no (för 400 kr, med en sänkbar sida - som jag önskar mig). Men så ringde dom och sa att dom inte kunnde hitta skruvarna till sängen. Jag får hoppas skruvarna dyker upp snart, annars får vi försöka hitta en annan säng.

Emma har varit ledig idag (ledig från jobbet, men inte specielt arbetslös). Hon har varit en sväng på Vinterbro och shoppat lite, gått med Therese på ridlektionen, lagat middag och nu står hon och bakar semlebullar (både med och utan gluten).

I morgon skall Vidar och Zulema in till riksen och ha möte med läkarna om Mishelle. Det är tyvär inte så mycket goda nyher vi har att vänta oss. Vi lider med Terjes bror och Zulema. Det är så trist :(

Emma och jag skall laga till en öring till lunch imorgon innan Emma skall på jobb. Och så MÅSTE vi äta semlor :) Terje jobbar långdag, men hinner få med sig utvecklingssamtal med Therese och hennes lärare på skolan. Det blir en ganska lung födelsedag imorgon - vilket passar min form bra.

Ingen kommentarer: