onsdag 24. februar 2010

I väntans tider...

Här ett kort på ett vitt landskap. Det var fullt med rimfrost i träden imorse.

Jag vaknade tidigt idag och hade planer om att sova på dagen istället, men har varit "för trött" för att riktigt somna. Får nästan satsa på att man får sova i natt (om födseln skulle starta i natt blir det kämpigt).

Ni som följer med på Bringåsbloggen har väll fått med er Emmas dilemma med lägenheter?! Det skall bli spännande att se hur det hela löser sig. Jag/vi håller tummarna.

Snart pensionär?

Thereses bamsar lever ett hårt liv (men är högt älskade). Den här bamsen börjar få lite stoppning. Hittade honom (eller är det henne?!) liggande på TV-bordet helt utslagen.

Jag är också sliten och less på att vänta, men det gäller ju garanterat också för resten av familjen. Vi får dagligen frågor om det har hänt någonting. På jobbet "tjatar" folk på Emma och på Facebook skickar folk meddelanden. Till alla er som undrar så kan vi utlova att familjen garanterat kommer att få sms när det sker någonting - och bilder kommer att läggas ut bloggen och FB så snart vi har möjlighet till det (så ingen panik).

En mycket passande varningsskylt som jag skulle vilja ha laminerat och hängt upp utanför Taminas boxdörr (hästen på bilden skulle bara föreställa Tamina själv om den skulle bli helt perfekt).

Emma hade ett mycket otrevligt möte med min dumma häst idag. Tamina hoppade framåt och bet Emma när hon skulle ta in henne idag. Emma fick ett stort blå/rött märke, gjorde naturligtvis skitont. Jäkla häst (beklagar språket).

Sånna dagar som det här känns det som man har lust att ge upp Tamina. Skadad och sur. Men hon är ju så fin när hon bara visar den sidan... och hon är så lättsam med allt man skall göra med henne (rida, köra, sko, transportera).

Therese fick brev från sin mormor igår som hon läste utan problem. Hon har verkligen fått upp intresset för att skriva brev - och att läsa brev hon får tillbaka. Super träning och bra motivation för skrivglädjen så klart :)

Idag ringde gammelmormor som hade fått brev med önskemål från Therese om kläder hon vill att gammelmormor skall sticka/ virka till bamse och Barbie. Moffa och Lisa har också fått brev tidigare.

Therese sov över på Kjenn natt till idag. Hon har ju lov från skolan och njuter av att slippa passa tider om morgonen. Idag har hon hjälpt till här hemma med att bland annat dammsuga. Hon jobbde på bra vår lilla tjej och kämpade sig fram med dammsugaren på släp :)

Ps. Har fått önskemål om att komma med önsker (till födelsedagen som har varit). Jag har kommit på att jag önskar mig bra pocketböcker, en ny elvisp (min gamla börjar snart få nog), gardiner till vardagsrummet (6 längder)... och helt säkert en hel massa annat :)

Ingen kommentarer: