torsdag 25. februar 2010

Idag har vi varit i Fredrikstad på sjukhuset

Idag har vi varit på samtal med en jätte trevlig överläkare på sjukhuset. Jag fick timme för att sättas igång nu på söndag den 28/2 klockan 08.00 (på Maria-dagen)... om inget skett innan dess.

Så skickades jag vidare för att ta CTG - där man registrerar hjärtljud och samandragningar. Junior sov i 40 minuter, så jag fick sitta i över en timme innan dom var nöjda med registreringen (när läkaren "hotade" med att jag skulle få pause för att äta någonting och så ta om registreringen så vaknade hon och sparkade och hade sig - väluppfostrad unge).

Den röda är juniors hjärtslag och den gröna livmoderns samandragningar.

Jag hade en del förvärkar medan registreringen pågick. Efteråt blev jag frågad om jag ville att läkaren skulle undersöka mig och se hur nära "målet" jag var. Allt visade sig vara moget och läkaren gjorde en hinnsvepning, som läkaren trodde skulle kunna sätta igång lite värkar. Och mycket riktigt(!!), det gjorde det. Har haft värkar i två timmar nu. Dom är än så länge inte så intensiva. Vi har åkt hem och slappar av, äter middag och ser på TV. Therese är på Kjenn och skall övernatta där. Vi får se hur det utvecklar sig.

- Skall det komma en lillasyster snart tro?

2 kommentarer:

BRAKKELIV sa...

åh jaaaaaaaaa! La oss håpe det! tenker på deg masse lykke til!!

Sara sa...

Kul att du är pågång! Lycka till! Vi tänker på er!