lørdag 17. mai 2008

17:e maj-firande i tre plusgrader och regn

Idag har vi firat den norska nationaldagen i riktigt ruskväder. Fy katten vilken otur vi hade med vädret. Enligt VG har det inte varit sämre väder på 17:e maj på 50 år... Typiskt.

Trist att behöva packa in sig i en massa regnkläder/jackor mm. När man har klätt upp sig under. Jag hade ulltröja, halsduk, jacka och paraply och klarade mig skapligt (den halvtimmen jag var ute). Therese, Terje och mamma hade däremot frysit ganska mycket -och det hade tagit flera timmar för dem att bli ordentløigt varma igen.

Jag jobbade dagvakt idag, som så många 17:e maj innan. Men det tycker jag är helt ok att göra, för man får som regel med sig barntåget i alla fall.

Här har jag tagit ett väldigt "lyckat" självporträtt på mig själv, innan jag gick på jobb.



Therese nyvaken på 17:e maj morgonen:)

- Och vi som hade tänkt att grilla och äta middagen ute idag... det blev grilling under markisen och middag inomhus istället.

Bamsen satt färdig vid ytterdörren och väntade på att få komma ut och gå i tåg när jag gick på jobb...

Ingen kommentarer: