mandag 12. mai 2008

Pingsthelgen går mot sitt slut

Det har varit en "röd" dag idag, för i Norge är fortfarande annandag pingst en helgdag. Både Terje och jag har skrivit uppgifter. Jag på min examensuppgift som skall lämnas in senast 08.30 imorgon - och Terje med sitt arbets krav nr 2 (för att få sitt norska godkännande som trafiklärare).

Men vi har hunnit med annat också, som att äta "lapper" (små pannkakor) till lunch och spela Kubb ute i trädgården. Och pysslat lite i huset (bilder längre ner)

Så har jag varit i stallet och ridit på en härlig tur i skogen (Terje & Therese var hemma på Pepperstad och gick en tur). Efter ridturen fick Tamina gå och mumsa lite på det gröna gräset...

Och när jag kom hem väntade pizza bagarna på mig i köket :)
- Mums!

Här bakas det med liv och lust!








Vi satte upp sko-torkaren i hallen...

Den syns inte när dörren stängs. Den är som bort trollad ;)


Gästrummet fick både sänglampa och rullgardin idag.






Och Therese fick upp sina hyllor på rummet

Samt fick ommöblerat en liten smula





Till sist några fina bilder från min kusin Vivians topptur i Meråker idag (upp till Kluken).

Trivsel på högt nivå (bokstavligt talat).

Vivian & hundarna ;)

2 kommentarer:

Cia sa...

Lapper, är det samma sak som plättar???

Anna Andersson sa...

Nej, inte helt. De är "fluffigare". Några kallar dem för "sveler" (på svenska "svalor").

Fast plättar är ju jätte gott det också :)