fredag 30. mai 2008

Halva praktiken avklarad

Nu har jag bara tre veckor med praktik kvar... Börjar få panik över uppgiften jag skall skriva (den skall vara klar 23:e juni).

Idag har Tamina och jag gått på "gressetur". Nästan en timmes betande för Tamina. Hon njöt massor! :)

Bakbenet till Tamina är inte bra. Kan se ut som om hon kanske reagerar på träningen och behöver mera ledigt. Så nu undersöker jag betesplats. Det hade Tamina i alla fall uppskattat. Härligt att få lov att vara häst och njuta av det saftiga gräset när det väl är sommar.

Terje har tvättat min bil idag. Visst blev den fin?! Som ny igen.

Den gick sönder efter Sverigeturen förra veckan. Generatorn som laddar batteriet pajjade. Det blev en mycket dyr "affär" då Opeln hade en special generator som kostade 4.500 kr.

- Så då vet vi vart mina semester pengar för sommaren 2008 gick :(

Hoppas sommaren blir fin så att man kan njuta den här i Vestby istället.

I helgen skall Terje och jag jobba på Vestby Hesteklubbs klubbtävlingar. Terje skall vara speaker.

Therese och mormor skall ta tåget in till Oslo och se på det nya operahuset samt ta en tur ut till Ikea. Det skall bli strålande sol och varmt imorgon, så det blir säkert en fin dag.

Ingen kommentarer: