søndag 11. mai 2008

Grattis Vidar!!

Söndagsmorgon med Kaffe latte och Pc`n i gostolen.

Therese åt Yoghurt och såg på barnprogram på tv`n. Men ganska snart så sprang hon ut och lekte. Det är så skönt att hon kan få frihet till att springa ute själv.

Idag skall vi njuta av ledigheten och i eftermiddag skall vi till Kjenn och fira Terjes bror/ Thereses onkel Vidar som fyller 38 år idag! Vi skall äta middag och tårta :)

GRATTIS VIDAR!!! Hipp hipp hurra!

Så kan jag berätta att Bamse är redo inför den norska nationaldagen på lördag, med en egen liten bunad (folkdräkt).

- Sött va?!

Tamina har fått en ny "pyjamas" av "tant Eva" (läs ett nytt fint stalltäcke av Eva, ägaren till Mr i stallet).

Det är skönt med ett tunt täcke, nu när det har varit så varmt sista veckan. Igår var det 25 plusgrader, obeskrivligt skönt efter en lång vinter (eller snarare lång höst, så mycket vinter blev det ju inte för oss i Vestby). Men nu säger väderleksrapporten att vädret skall bli kallare igen. Det märks redan idag. Trist, men vi håller tummarna att värmen snart skall komma tillbaka till oss :)

Bilden tog jag igår. Tamina blev så svettig efter ridturen (har äntligen satt igång med att försiktigt träna upp Tamina igen). När vi kom tillbaka duschade jag Tamina och tvättade henne med det nya schampot som jag köpte sista jag var i Sverige (det luktar super gott).

Ingen kommentarer: