torsdag 22. mai 2008

Pass beställt och mer trädgårdsarbete

Mitt gamla pass gick ut i februari -och jag skall resa till Österrike i slutet av juni/början av juli (tillsammans med mamma, mormor och Vivian). Så igår var jag en liten tur till Strömstad för att ansöka om nytt pass. Det gick oväntat snabbt. Allt var gjort på 5 minuter och jag kan hämta passet redan om 5 arbetsdagar - så jag får försöka ta mig en Strömstadtur till snart (blir nog inte nästa vecka, men relativt snart).

Själva passkortet blev inte så bra... Mindre nöjd med det, men jag överlever (för hoppningsvis).

Terje och jag har skickat in dokument till Strömstadpolisen för att ansöka om samordningsnummer till Therese. Samordningsnummer är ett nummer som kan användas av svenska myndigheter som identitet på personer som inte är folkbokförda i Sverige. Numret ser ut som ett personnummer, men man har adderat 60 till dagen man är född (alltså kommer det se ut som om Therese är född 68:e februari). Jag tycker det är konstigt att hon inte kan få ett "normalt" svenskt personnummer -hon är ju svensk medborgare.

Mamma och jag shoppade växter, blommor och jord när vi var i Sverige. Mamma plantade och gjorde fint när vi kom hem. Nu är det blommor lite runtomkring utanför huset. Jag skall ta lite kort en dag snart så ni får se :)

- Rabarber till Therese (hon älskar det).

Vi köpte två bärbuskar - en med röda vinbär och en med svarta vinbär.
Hoppas vi får några bär redan i år. Dom är ju så himmlagoda när dom är solmogna :)

Pappa, Ingegärd, Lisa, Hanna, Marcus, Sara, Thomas, Sebastian, Margareta, Janken, Sig-Britt och Sven-Olof är i Italien den här veckan. Idag hade Emma pratat med Lisa. Dom hade det bra, och hade varit i Rom igår. Men det regnade visst. Får väll hoppas att vädret blir bättre -men dom har det säkert ganska bra tillsammans ändå skulle jag tro.

Anders håller på att packa förfullt. Idag skall han flytta från sitt studentrum till en större lägenhet(?) som han skall dela med några kompisar (får eget sovrum). Det låter spännande. Hoppas han kommer att trivas.

Jag trivs på praktiken, men dygnet skulle ha flera timmar (och jag mera ork). För det är så mycket litteratur man skulle ha läst -i förbindelse med praktiken och med uppgiften som jag skall skriva.

I skrivande stund är jag på nattvakt på jobbet, men planen är ändå att jag skall en liten tur på praktiken imorgon. Det skall komma en extern vägledare som är duktig -och jag vill så gärna få med mig det. Men det beror lite på om jag har bil att köra imorgon. Efter sverigeturen skulle jag köra Opeln till stallet igår, men då började lampan för batteriet att lysa... Anar inte vad problemet är (varför batteriet inte laddar).
- Suck, bilproblem är tjipt :(

1 kommentar:

Cia sa...

Det låter som att det skulle kunna vara generatorn som gått sönder. Då laddar inte batteriet.

Det hände oss när vi var på väg till Chamonix på bilsemester =). Vilken historia det blev alltså, men den historien har du ju redan hört.=)