søndag 11. mai 2008

Födelsedagsfirande på Kjenn och ett punkterat däck

Jag har jobbat med min uppgift idag, den närmar sig att bli färdig (vilket är tur, fristen för att lämna in är tisdag morgon).

Efter en lugn dag med lite gräs klippande (av Terje min ivriga trädgårdsmästare) åkte vi till Kjenn. Där åt vi god middag med Dajm-tårta som efterrätt.

Dagens födelsedags barn fick bara två ljus på tårtan (vilken nog var lika bra, annars hade glassen smält.. he he).

Här är Vidar och yngsta dottern. De större tjejerna badade(!!) ute före middagen.

Den värmen vi har haft nu sista veckan går mot sitt slut. Idag har det varit milt men molnigt. Imorgon skall det enligt väderleksrapporten komma kyligare luft norrifrån. Så det blir nog inget mer badande utomhus på en tag.

Det var fler som fick badat idag - Men som INTE var fullt lika förtjust över det. Det var en "stackarslig" våt katt efter duschen och "fästing-behandlingen". Men absolut nödvändigt.

När vi skulle åka hem var högerbakhjul nästan helt flatt. Vi försökte att fylla på luft i däcket, men luften bara pyste ut.

Så såg vi varför... En skruv satt i däcket :(

Reservdäcket till Audin var något av det ynkligaste jag har sett. Varningteksten med max 80 km/h hade inte behövt stå på för min skull...

Det blev en väldigt sen stalltur idag. Taminas päls var jätte glatt/ hal idag. Tydligen var det någon slags pälsglans i schampot jag använde igår. Tur att jag inte planerat att rida barbacka idag med andra ord ;)

Ingen kommentarer: