fredag 2. mai 2008

Vi har köpt trädgårdsmöbler!

Go jenta vår :)
- Väldens härligaste tjej tycker mamma & pappa.

Idag har vi lämnat tillbaka nycklarna till lägenheten och har därmed avslutat vår tid i lägenhet D. Lite vemodigt, men samtidigt väldigt skönt. Nu har vi något som är vårt eget (läs: bankens) och nu kan vi koncentrera oss om bara huset - och slippa flacka till lägenheten i ur och skur. Skönt också att slippa köra den vägen (2 km lång med väg bulor och 40 km/h).

Efter Terjes jobb åkte vi iväg till Jysk i Moss med Lasses (Terjes chef) släpvagn. Terje skulle köpa ett skrivbord till sitt kontor - och jag tänkte titta på trädgårdsmböblerna som man jag såg tv reklam för i går.

- Ett bord i hårdträ och fyra stycken 5-positionsstolar för 2500 kr (de på bilden för 2999 kr).

Men bordet dom annonserade hade inte kommit... Så istället fick man med ett dyrare bord i teak.

- Vi klagade inte ;)

Tyckte jätte mycket om både bord och stolar så dom fick bli med oss hem.

Nya stolarna på plats hemma på vår altanen :)

Terjes nya skrivbord på plats.

Montering av bordsben.

Bordet färdigt, ute på altanen :)

- Nu är allt klart för en fin sommar ute i solen.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hej!

Jag tänkt epå dethär med att hundvalpar har så stora tassar när jag såg bilden på din dotter. jag vet inte om det är ortet som framhäver händerna eller om hon har stora händer. jag har sett på andra barn synnerhet flickor i samma ålder som din var på det kortet ungefär som också haft stora händer :-)
Så vad jag ville komma till är att det inte är bara hundvalpar som har det!..att vi inte är så olika dom som många så gärna tror.. :-)

Lotta sa...

Hej!

Jag tänkte på det här med att hundvalpar har så stora tassar när jag såg bilden på din dotter när hon kramar sin docka i dethär inlägget. jag vet inte om det är kortet som framhäver händerna eller om hon har stora händer. Men jag har sett på andra barn i synnerhet flickor i samma ålder som din dotter var på det kortet ungefär, som också haft stora händer :-)
Så vad jag ville komma till är att det inte är bara hundvalpar som har det!..att vi inte är så olika dom som många så gärna tror.. :-) *korrigerat felstavningarna*