mandag 5. mai 2008

Sol, glass och tullipaner!

Det är inte så lätt att sova när det är så vackert väder ute. Jag har jobbat natt till idag och har två nätter kvar att jobba innan jag har ledigt. Både Terje och jag har jobbat mycket hela helgen, det har gått i ett med jobb och stall (har haft hand om både Tamina och en stor häst som kallas Mr).

Idag köpte jag med glass i mataffären innan jag hämtade Therese. Det var populärt. Therese var så grå och skitig att det blev tvätt av kläder och dusch på en gång när vi kom hem. Nu ligger hon i soffan och ser på nya Anki filmen (Therese har nu fyra dvd:er med den charmiga ankan Anki). Vi skall snart till stallet en tur. Middagen är förbered, det vill säga potatisen är skalad. Tänkte att vi skulle äta fiskbullar idag. Det är Terje så bra på, så han får laga det när han kommer hem från jobb (Terje håller förstahjälpen kurs på körskolan idag).

Se så vackra tullipaner som växer i vår trädgård! Jag älskar tullipaner :)

Och min stora pelagonia fick en ny fin plats uppe på den stora stubben. Där står den riktigt bra tycker jag. Hoppas att den blommar mycket i år. Ifjol blev det knappt en blomma på den, trots vattnade och näring.

Det visade sig vara en kaprifol (tack Sara, mycket fint med en biolog i familjen). Den växer och spirar. Så det är absolut liv i den. Ser fram emot att se den blomstra, blommorna skall enligt Sara se lite orkide-aktiga ut, det låter ju fint :)

Ingen kommentarer: