fredag 17. oktober 2008

En dag i Sverige :)

- Svinesundsbron, med Svenska gränsen framför mig :)

Idag har jag varit i Sverige och handlat hela dagen. Åkte tidigt på förmiddagen och kom hem sent på kvällen... Ting tar tid.

Har varit på Swebank i Strömstad. Passade då på att titta lite på blommor - men köpte inga (hade tänkt att köpa några växter till balkong lådan utanför köksfönstret). Fick se några jätte fina fågelhus i byggvare affären bredvid. När jag gick in där stod det framme hästfoder - samma märke som jag fodrar Tamina med. Helt topp! Den affären jag köpte fodret på tidigare har slutat sälja kraftfoder. Men nu har jag alltså hittat ett nytt ställe att köpa foder på :)

En höstbild från Strömstad (parken utanför Swebank).

Efter Strömstad blev det några timmar på Nordby köpcenter. Som snart är dubbelt så stort (utbyggnaden ser ut att kunna bli färdig snart). Jag var inom Rusta och köpte ett litet el-olje element som vi skall sätta ute i ytterhallen. Så köpte jag fleecefodrade rosa regnbyxor till Therese, present till barnkalaset Therese skall på imorgon, och snösulor till Tamina (som man sätter under skorna - så att det inte fastnar snöstyltor under hovarna lika lätt). Sedan blev det så klart en full handlevagn i mataffären. Så nu har vi äntligen köttfärs, köttbullar, ost, smör, margarin, ägg och en del annat som vi hade gått slut på. Kassakvittot blev jätte långt... Här snackar vi STOR inköp ;)

- På My One (häst och hundbutik) hade dom fått in jordgubbsdoftande(!) hovbalsam med glitter(!!!). Herre gud, är det verkligen behov för det?!

2 kommentarer:

Lilla Kattis sa...

Jag är HELT övertygad om att Tamina vill ha lite glitter på sina hovar! ;)

/Tant P

Anna Andersson sa...

Ja, tänk så snygg hon hade blivit... och så kunnde hon stå och lukta på jordgubbsdoften... ;)