onsdag 22. oktober 2008

Annas snabbmat restaurang

Jag sov 4 timmar efter nattvakten och har sedan varit i stallet, hämtat på dagis o.s.v.

Therese har haft besök av Tommy. Dom har sett Thereses Barbie film "Nötknäckaren".

Det blev snabbmat idag. Therese åt en burk med barnmat som jag hittade inne på matboden (visste inte att vi hade det). Och jag mikrade en laxfilee och grönsaker från frysaren och åt tillsammans med potatismos (som snabbt lagades med vatten från vattenkokaren). Middag på rekordtid och riktigt gott! :)

Terje har lång arbetsdag idag, 11 timmar... Han och Therese åkte iväg till dagis när jag kom hem i morse (kl 08). Vi möttes på parkeringsplatsen. När han kommer hem klockan 19 skall han få lite pizza (färdigpizza som ligger i frysaren). Snabbmat för hela familjen med andra ord.

Taminas mat är också ganska snabblagat :)
- I dag fick hon ny hink till kvällsmaten. Den gamla (till vänster) började ha gjort sitt.

Nu skall jag förbereda mig till styremötet ikväll, slänga in Terjes pizza i ugnen och packa till skolan imorgon. "Tante Thale" skall vara barnvakt för Therese när vi är på styremöte.

Pappa: Har du möjligtvis någon hackspett i trä (målad) att ge bort oss? Jag tänker på sånna som ni har på husväggen i Bringåsen. Vi har en ivrig hackspett som hackar på vår vägg, och det hade varit skönt att kunna "skrämma" bort den. Senast idag vaknade jag av hans knackande. När jag tittade ut flög den till huset på stubben och tittade in genom "fönstret" till husnissen (husnissen bor i huset på stubben). Dom är väldigt fina att se på, men deras hacking är inte lika rolig.

Ingen kommentarer: