mandag 27. oktober 2008

Ida har somnat in idag...

Min älskade beardis och vän.

Idag har Ida somnat in...

Fjällglimtens Empress Esmeralda

född 1 maj 1994
död 27 oktober 2008



Ida blev 14,5 år gammal. Vi fick många fina år och är tacksam för det. Jag är extra glad att hon hann komma ner en gång på besök till oss här i Vestby. Hon var sig inte lik, men verkade ändå ganska nöjd. Det verkade som om hon kände sig hemma här hos oss i Vestby.

Sista halvåret har Ida börjat få konstiga anfall. Som jag tror kan vara epilepsi. Hon hade tappat hörseln och såg dåligt (gråstarr).

Vi pratade om henne nu i helgen när vi var samlade och var överens om att tiden var inne för att låta Ida somna in. Det var bättre för Ida, nu medan hon var dålig men fortfarande inte verkar ha ont tyckte vi. Vivian lovade att ta med henne (tror ingen av oss andra skulle ha orkat).


I dag tog Vivian med Ida till veterinären i Meråker... När Ida har blivit kremerad skall hon få sin sista viloplats under "fågelträdet" i hos min morbror i Meråker. Ida har alltid älskat att vara i Meråker och speciellt trädet har varit hennes favoritplats (där har hon jagat dom stackars småfåglarna som velat äta fågelmaten i trädet).

Tack för allt Ida. Älskar dig!




5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder på Ida! Och så skönt för Er att hon hann komma till er en stund.

Fantastsikt att hon fick bli så gammal, hon är väl omhändertagen!!!

Tack för att Ni skött och älskat henne!

Hälsningar och kramar från uppfödaren Camilla

Anna Andersson sa...

Tack själv för att vi har fått ha henne alla dessa år! :)

Hon var högt älskad - och hon gav så mycket kärlek tillbaka. Som sagt väldens bästa hund :)

Ida kommer alltid att finnas i våra hjärtan. Nu hoppas jag att hon har det bra där hon är...

Det var så skönt att hon hann komma ner på besök så att vi fick ta avsked nu i helgen. Men det var det inte gamla vanliga Ida. Fick dock en liten glimt av hennes gamla vanliga jag när jag tog med henne till stallet i fredags - och hon träffade en annan hund. Då viftade hon på svansen och var så glad. Känns fint med den där sista glimten av Ida.

Satt och tittade igenom bilder på Ida igår (de sista 7 åren - med digitala kort, för fotoalbumen ligger i en kartong). På korten är hon som jag minns henne, glad, livlig och härlig :)

Lilla Kattis sa...

Usch, så sorgligt! Lilla Ida... Det var ju, som du säger, verkligen skönt att hon kom ner till er innan och att ni fick ta farväl av varandra. En hund ÄR människans bästa vän! Stooooor kram till dig, vännen!

Cia sa...

Jag är verkligen ledsen. Ida var en fantastisk fin hund och jag har ju känt henne sedan hon var liten.

Det måste dock kännas skönt att hon varit nere hos er på besök så att du fick ta ett ordentligt farväl av henne och fick ett vackert sista minne.

Hon kommer alltid att leva i ditt hjärtaoch troligtvis vaka över dig vart du än går.

Beklagar sorgen.
Massor av kramar från Cecilia

Anna Andersson sa...

Jag blir alldeles tårögd av att läsa era fina hälsningar...

Tack