onsdag 15. oktober 2008

Positivt veterinärbesök

Dagen började med att vi för första gången i höst behövde skrapa is på bilarna våra. Vi var tidigt uppe alla tre. Terje skulle jobba och jag skulle få besök av veterinären i stallet.

Det har nu gått tre månader sedan jag behandlade Tamina sist, och hon är fortfarande lite fylld i bakbenet och ser stel ut i trav. Därför hade jag räknat med att Tamina i bästa fall skulle behöva behandlas med cortison i leden en gång till.
- Men det behövdes inte :)

Veterinären menade svullnaden var pga av ärr väv (något av det vill kunna gå ner) och Tamina är helt halfri(!), men hon är stel i bakbenet, speciellt i knäet. Mina order är nu att börja trava Tamina och efter ridturen, när hon är riktigt varm, så skall jag böja upp bakbenet.

Jag är snart färdig med uppgiften som skall lämnas in på måndag. Jobbar helgen och skulle behöva hinna med en shoppingtur i Sverige, så det är skönt att uppgiften snart är ur välden :)

- Sist en bild från Thereses utsikt från hennes rum.

1 kommentar:

Lilla Kattis sa...

Åh, så skönt att höra att det ser ljust ut för Tamina!!! Verkligen positiva nyheter! =)

/Tant P