torsdag 30. oktober 2008

Vinterdäck

Idag fick Terje och Therese stå upp gry tidigt och köra mig till Ski. Kunde inte köra med min egen bil eftersom den bara hade sommardäck. Från Ski kunde jag åka tillsammans med en klasskompis till skolan.

På hemvägen tog jag tåg från Ski till Vestby. Då hade Terje fått fixat så att Opeln hade fått bytt till dubbdäck.
- Så nu har jag bil igen :)

Men imorgon måste jag åter ty till tåg... och buss för att ta mig till skolan (klasskompisen skall inte på skolan imorgon, annars hade jag kunnat lifta). Jag kan inte köra min egen bil eftersom jag skall åka till Stockholm direkt efter föreläsningen i morgon. Reser då från Lillestrøm med tåg och kan inte låta min bil stå parkerad i Lillestrøm över helgen, så det blir till att ta kollektivtrafik :(
- Dyrt, tidskrävande, omständligt och bökigt... Inte någonting jag ser fram emot.

Jag ser dock fram emot att träffa Kattis, Cecilia och Jorm :)
- Vi skall bo på ett vandrarhem och bara umgås och ha det bra. Jag kommer hem igen på söndag kväll.

Berättade för Therese om Ida idag. Hade tänkt att göra det igår, men hon var så trött efter övernattningen på dagis - så det blev en hel del grining och skriking igår... Kändes inte som om det var helt läge att i tillägg ta det med Ida då. Therese blev jätte ledsen. Hon tycker så mycket om Ida och ville inte att hon skulle bli död. Efter att ha pratat länge så kändes det lite bättre. Therese vill att vi skall göra en fin gravsten till Idas grav, och att det skall vara ett kort på Ida på graven.

I morgon är det Halloween och Therese har ledigt från dagis (dagis är stängt och dagispersonalen skall på kurs). Terje har tagit ledigt, så Therese och pappan skall ha en lugn mys dag. På eftermiddagen/kvällen skall Therese på teater tillsammans med bestemor, Melissa och Zulema. Dom skall se Pinocciho i Moss. Det blir garanterat spännande.
- Therese är så fundersam på hur teaterkostymen till den som spelar Pinocchio kommer att se ut. Hon undrar hur man skall få till så att näsan kan bli längre och längre (och sedan bli kort igen). Antar att hon får veta det i morgon :)

Ingen kommentarer: