torsdag 23. oktober 2008

Vi har fått besök :)

Vi tände ljus så att främmandet skulle hitta fram :)

I kväll har vi fått besök av min mamma, min mormor, min morfar, min kusin Vivian och min bearded collie Ida (eller Fjällglimtens Empress Esmeralda som hon ju egentligen heter).
- Jätte kul :)

Mamma har ju besökt oss flera gånger förut, men för dom andra var det första gången dom fick se vårt nya hus. Det var redan mörkt ute (och dåligt väder), så dom har bara sett huset invändigt än. Trädgården och omgivningen runt omkring får dom vänta med att se tills i morgon.

Therese väntade spänt... länge.
- Och spanade vid dörren och från köksfönstret.

Älskade "Labbetussen min!"

Det är första gången som Ida har besökt mig sedan jag flyttade till Norge efter gymnasiet (för tio år sedan i 1997). Bättre sent än aldrig ;)

- Hon såg lite tussig ut efter den långa bilturen, men verkar nöjd med att ha kommit fram och ligger just nu och sover i vardagsrummet med huvudet på bordet (den undre plattan).

Mormor, morfar och Ida :)

- Morfar fyllde 80 år i söndags. I morgon/ lördag skall vi baka tårta och fira!

Vivian var "undernärd" på internet (har inte internet hemma i Meråker), så hon var snabb att logga sig på när hon kom hem till oss.

I morgon har jag lånat Mr, en häst i stallet. Så då skall Vivian och jag rida ut på tur tillsammans :)
- Då hoppas vi på fint väder, för i skrivande stund är det höststorm ute. Det regnar och blåser och är riktigt ruskigt.

1 kommentar:

Cia sa...

Hälsa hela familjen från mig och hälsa din morfar grattis!!!!!

Kram Cecilia