onsdag 29. oktober 2008

Snöbilder från vår trädgård

Jag tillhör inte dem som blev jublande glad när jag tittade ut genom fönstret i morse. Enda trösten är att snön knappast kommer att bli liggande (det skall regna hela eftermiddagen).

Antar att det var en helt annan glädje som utspelade sig på dagis i morse när alla förskolebarnen vaknade ;)
- Hoppas dom har fått lekt massor ute och haft kul i snön.

Jag hoppas vi får till att byta däck på min bil idag... Som tur är måste jag inte ut och köra idag. Därför ar det bäst att låta bli (onödig risk att ta). Så jag får hålla mig hemma.

Bra att åtminstone Terjes bil har vinterdäck och att Tamina fick vinterskor med snösulor och broddar i torsdags. Då var jag osäker på om det verkligen skulle behövas skos med vinterskor än, men som tur var så gjorde jag det. Annars hade Tamina varit "Bambi på isen" (och i värsta fall skadat sig igen).

- Är det inte lite bakvänt när vi i Vestby har snö och det ser ut så här uppe i Östersund?!










1 kommentar:

Cia sa...

Min vän!
det ser inte alls ut så där uppe i Östersund längre. Snöade hela kvällen igår och har snöat hela förmiddagen idag. Vitt och vackert och alldeles underbart.

Jag har förresten en bambi på isen, en liten Ari i sina sommarskor.