mandag 12. januar 2009

Effektiv måndag!

Idag har jag först varit på skolan. Vi har skrivit ett test i kännslokontroll (för att testa hur mycket vi kom ihåg från förra veckan) och så har vi börjat med den tredje och sista delen av ART - nämligen moralträning. Spännande och utfordrande.

Efter skolan stack jag inom IKEA och köpte "Tvätta arbetsbänk" och "Tvätta smutskorg"

Stannade på Vinterbro för att handla mjölk, bröd, frukt... och annat som man ju behöver. Och fick då ett sms från Kappahl om att jag som coopmedlem fick 1/2 priset på det röda priset. Så då gick jag inom Kappahl för att se... Det blev till slut två svarta byxor, två svarta toppar, en svart tunika/kläning och en vi kofta... och en jätte söt Kitty Cat nattlinne till Therese. Allt för 500 kr. Då är det kul att handla kläder :)

Jag hämtade på dagis idag (första gångenjag har haft tid till det... sedan före jul. Therese var så glad och hade så mycket att berätta. Hon är härlig.

Väl hemma lagade Terje mat och jag packade upp mina kläder från Östersund resan (plus mina nya och de som var nytvättade). Bättre sent än aldrig att packa upp...

Medan jag hoppade med Tamina på hopplektion i stallet så skruvade Terje ihop bänken och tvättkorgen. Nu är det slut på att använda den gamla blå plast-tvättkorgen som jag haft sedan Cecilia och jag delade rum (och tvättkorg) på Torshus Folkehøgskule (97/98). Den har gjort sitt jobb nu :)

Ps. Vi har varit husägare i 300 dagar idag :)

1 kommentar:

Cia sa...

Ja just det ja. Den hade vi under tvättfatet. Minns du första gången vi tvättade på Torshus och hur vi satt i tvättstugan och glodde på maskinen halva dagen. Det var ett under att det inte svämmade över och att tvätten blev ren, då vi proppade in så mycket vi bara kunde i maskinen utan att tänka på att det skulle få plats en massa vatten också. Haha, det var tider det....

Förresten, vad bra det såg ut med det nya bordet och den nya korgen.