onsdag 28. januar 2009

Praktiken har startat

I måndags började praktiken. Jag och Stian hade en timme med vår ART-grupp (med 8:e klassningar) med "social färdighetsträning".

För att ha varit första timmen så var vi jätte nöjda, nu har vi 29 träningstimmar kvar (med planerande, genomförande och evalueringar... plus en massa annat som skall göras och så klart uppgiften som skall skrivas.

I natt har jag jobbat nattvakt - och samtidigt varit kreativ. Jag har gjort en "sinnekontrollsirkel" som vi skall använda de kommande praktik veckorna när vi undervisar.

Therese förstod den på en gång, utan att hon fått någon förklaring.

Så här förklarade hon cirkeln... "Först blir man stressad, så tänker man, så ser man att mannen är arg... så räknar man... å tänker man... och sedan blir man superhjälte!"

Jätte bra förklarat! :)

Annars går livet sin gång. Vi har fullt upp. Jag har inte haft tid (och ork) att blogga på några dagar. Som sagt är praktiken igång. Jag har börjat jobba igen (har jobbat två nattvakter den här veckan).

Tamina har fått ny "väninna" i padocken. Hon skall gå med Betty Boop, kallad "Tutta". Jag hoppas att dom blir vänner och att Tamina är snäll med Tutta.

I lördags hade jag namnsdag (Erika-dagen).

I söndags var det 7 år sedan Terje friade till mig.

I måndags fick jag betyg för nätverks uppsatsen som jag skrev i julas (den och en tidigare saksbehandlingsuppgift). Kan nu stoltsera med ännu ett A :)

I går bytte Therese örhänge för första gången sedan hon tog hålet. I dag pratade ho om att hon hade lust att ta hål i andra örat också.

I dag har morfar namnsdag (Carl-dagen).
Vi hurrar och grattar så mycket med dagen!

I morgon har jag haft körkortet i 12 år - Prickfritt! (minus en bulk på min första bil, Volvon).

Skall försöka blogga lite oftare framöver igen. Nu skall jag krypa till sängs, är trött efter nattvakten (sov bara 4 timmar idag).

5 kommentarer:

Lilla Kattis sa...

Du har nu varit stolt över ditt körkort i 12 år och kan stoltsera med "bara en bulk". Klå det här då kärring:

* KROCKAT med en älg.
* KVADDAT en bil.
* detta INNAN jag ens tagit körkort eller börjat på körskola!!

Försök att klå det du!

Ha ha ha ha ha ha!

Anna Andersson sa...

Har INGA planer om att ens försöka på något liknande ;)

- Får hoppas på att dr. Prinsback har gjort sig färdig med att "gå på älgjakt" med bilen... så att detta var första och sista gången.

Lilla Kattis sa...

Ha ha ha! No promises! ;) Har dock köpt längdskidor idag så det där med bilkörandet kanske får läggas på hyllan ett tag nu...

Cia sa...

Hej!
Tillbaka från storstan nu. Superbra och givande kurs. Verkar som du har haft fullt upp du också. Gillade Therese slutkläm på cirkeln, hihi....

Jag har haft mitt körkort i elva år alldeles snart. Också helt prickfritt....hmmm...om man räknar bort några kvaddningar av minivan i USA försås, hehe...
Minns du hur jobbade för att få körkortet när vi gick på Torshus. Det var svårt med körlektioner i Östersund när jag bodde med dig i Orkanger, haha...

Anna Andersson sa...

Borta bra hemma bäst. Skönt att vara hemma från kursen i Stockholm förstår jag :)

Minns dock inte att du jobbade med/på ditt körkort när vi gick på Torshus... Men kan förstå att det inte var helt lätt att få till.

:)