mandag 5. januar 2009

Första dagen med ART

Det tog 25 minuter att skrapa is på bilen i morse. Det var besvärlig is som var jätte svår att få bort. Saken blev inte bättre av att det också var is på insidan av fönstren (min bil har stått sedan före jul).

Tur då att jag hade beräknat lite extra god tid eftersom jag inte visste hur illa ruschen genom Oslo brukar vara på måndagar. Men det gick fint. Startade halv 8 och var framme på skolan kvart i 9.

Fösta dagen på ART var spännande. Väldigt mycket att sätta sig in i. Det kommer att bli tre krävande veckor... och säkert ganska krävande också när väl praktiken sätter igång där jag och Stian (från min klass) skall ha ART med en grupp högstadie elever.

Det har varit väldigt kallt i Vestby länge nu. I ridhuset var det ännu kallare än utomhus ikväll. Det är som om ridhuset är ett kylskåp (eller frys). Vi hade hoppträning ikväll. Tamina var jätte sprallig och tog flera bocksprång, men var annars fin.

- Här en bild på hennes mule... Fult med rimfrost (och isklumpar) i känsel håren. Som ett vitt tomteskägg.

Ingen kommentarer: