lørdag 3. januar 2009

Hamsterhjulet...

Vi köpte ett nytt (och större) hamsterhjul till London när vi var uppe i Östersund, då min syster Lisa tipsat oss om att hjulet vi hade var för litet (gjord för en mindre hamster ras), inte bra för Londons rygg att springa i. Hon använde aldrig det hjulet så därför var vi lite spända på hur det nya hjulet skulle tas emot.

- Hon älskade hjulet från första början! Hjälp vad mycket hon har sprungit nu ikväll. Jag höll på att bli galen av gnisslandet från hjulet ett tag men fick tips från Erik (genom Kattis på msn) att smörja med matolja. Det gjorde underverk, gnisslet försvann och London kunde få lov att fortsätta springa utan att mina trumhinnor vibrerade.

Jag har suttit och jobbat med min sista(!) examensuppgift. Den handlar om nätverksteori och skall vara färdig måndag morgon (samma dag som intensivkursen i ART startar).

I uppgiften skall jag beskriva man med hjälp av nätverksanalys kan bidra till att identifiera en organisations interna utfodringar.

Jag har valt att exemplifiera med ett uppdiktat exempel från ett boende för utvecklingsstörda. Jag har ritat upp en nätverkskarta (med hjälp från min kära), som jag skall analysera... för att ser närmare på hur dom anställda kommunicerar med varandra. Det är omfattande, tidskrävande och jobbigt att skriva. Och inte är det speciellt uppmuntrande att tänka på att det bara ger ynkliga 5 studiepoäng.

1 kommentar:

Cia sa...

Det låter komplicerat, men rätt spännande. Lycka till !!!!