søndag 25. oktober 2009

En lång helg med hästtävlingar

Hela lördagen och söndagen har jag varit och jobbat på Vestby Hesteklubbs tävlingar som vi har arrangerat i helgen. Vi har haft många startande bägge dagar och är nöjda med helgen.

Det har tagit flera veckors arbete med förberedelser innan tävlingen. Nu är det så skönt att tävlingshelgen är avklarad.

Idag var det hoppning. Jag fick väldigt lust att vara med på Tamina när jag såg på dom andra hoppa... Nästa år hoppas jag att Tamina och jag är i form till att kunna vara med och kämpa om klubbmästar titeln ;)

Efter tävlingen idag hjälptes vi åt att packa undan, köra bort hindermateriell med mera. När det var avklarat åkte jag till stallet och fixade en liten "sjuk-paddock" till Tamina (dvs. en ganska liten padock, på flat, torr plats - där hon skal stå ensam).

Tamina var väldigt nöjd med att komma ut igen. Hon har ju stått inne i över två dygn.

På bilden ser man reflexgrimman jag köpte sist jag var i Östersund. Det börjar bli mörkt tidigt på kvällarna nu. Specielt efter att det idag blev vintertid igen (njöt gott av att sova en timme längre imorse).

Till sist en liten status från Rikshospitalet:
I helgen har Mishelle haft hög feber. Immunförsvaret är inte på topp efter cellgiften, så man har infört restriktioner på besök till Mishelle. Nu är CRP`n på väg ner och idag har Mishelle fått flytta från intensivavdelningen och över på barnposten igen.

1 kommentar:

Cia sa...

Vilken kämpe hon är lilltösen!!!