onsdag 14. oktober 2009

Pass och vagn till Tamina

I måndags skickade jag in papper om ägarbyte på Tamina (Jag och Ann Kristin var registrerade som delägare i lördags signerade papperna så jag står som ensam ägare) tillsammans med en beställning på ett hästpass till Tamina.
- Onsdag hade jag passet i handen :)

Det tog alltså bara två dagar - och det med "snigelpost" (vanlig brevpost). Imponerande snabb service av DNT måste jag säga. Jag hade faktiskt tänkt att skriva och be dem skynda sig med passet - för jag måste ha det om en månad när Tamina skall vaksineras för jag trodde det skulle kunna ta sin tid.

En annan glädjande nyhet är att min efterlängtade vagn nu skall ha ankommit Norge - och att jag troligen kan få den nu i helgen. Den har jag längtat efter i åratal (minst tio år). Specielt "påträngande" har längtan varit de sista månaderna - eftersom jag inte kunnat rida. Äntligen får jag frihet att komma mig ut med Tamina igen :)

Ingen kommentarer: