tirsdag 13. oktober 2009

Status från Riksen om Mishelle

Det är många som bekrymrar sig för Terjes brordotter, lilla Mishelle på 2,5 år. Därför tänkte jag komma med en liten uppdatering.

Igår fick vi veta att första kuren med cellgift inte haft önskad effekt (läkarna hade hoppats på att cellgiften skulle få tumörena att sluta växa). Istället kunnde man kontsatera att tumörena hade växt kraftig sedan förra veckan(!) och att det var ännu mer spridning :(

Terje var och besökte Mishelle, Vidar och Zulema igår kväll. Då hade Mishelle blivit så glad för att se sin onkel. Hon hade lett och sagt "onkel" för första gången (hjärtskärande sött!).

Idag startade Mishelle med den andra kuren cellgift. Vi satsar allt på att den här rundan skall ge önskad effekt!

Ikväll har Mishelle varit väldigt dålig. Föräldrarna har pratat mycket med läkarna idag och har tyvär inte fått så många positiva nyheter. Mishelle har fått vätskeansamling i bakhuvudet och det verkar som om den ena svulsten trycker mot andningscentra (i hjärnstammen), vilket gör att hon andas dåligare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska vet att jag tänkt mycket på alla anhöriga till Mishelle och den fruktansvärda tid ni går igenom. Tack för uppdateringen även om nyheterna inte är av det slag som man skulle önska.
Jag har läst mig till prognoserna för denna typ av cancer och det man kan be för är styrka till er alla så ni orkar fortsätta att göra tillvaron för Mishelle och hennes familj så bra det går.
Kram från Margareta och Janken

Cia sa...

Jag hoppas verkligen att nästa runda ska fungera. Det måste vara hemskt att vara så liten och må så dåligt och man inte riktigt fattar varför. Det är svårt att förklara för någon så liten varför allt är som det är.

Jag hoppas att det går vägen denna gång och att det kommer en ljusglimt i mörkret.

Varmar kramar från Cecilia

Anna Andersson sa...

Tack, all er omtanke värmer :)