fredag 9. oktober 2009

Vivian och Tamina i full galopp ute på åkern :)

Idag har Vivian och Tamina sträckt ut i galopp ute på en av åkrarna i närheten av stallet. Jag var med och fotograferade. På videon kan man se en liten prick som kommer mot mig som filmar. Det är Vivian och Tamina i full fart :)
- Tamina var väldigt nöjd med sig själv efter turen, det riktigt "lyste" av henne. För det är ju helt enkelt så att man blir lycklig av att galoppera ute på åkrar :)

Jag hoppas att bonden inte plöjer upp åkern, utan låter den vara till våren. Då kan jag köra med den nya vagnen ute på åkern (så länge det inte kommer så mycket snö då). Skall få vagnen i mitten av oktober... det är ju nu snart :)

1 kommentar:

Cia sa...

Snacka om lyckorus. Förstår att både häst och ryttare var nöjd efter den galoppen. Jag var ute på en tokrolig tur tillsammans med två andra i torsdags, och vi tog en lång snabb galopp på ett ställe. Hästarna var så jämna och det blev en himla massa frustande efteråt. Tre otroligt nöjda hästar och tre otroligt nöjda ryttare.