søndag 18. oktober 2009

Trädgårdsarbete och Taminas nya vagn :)

Idag fick jag äntligen min nya vagn :)
Jag är jätte nöjd. Visst ser hon fin ut framför vagnen?

Vi provade bara vagnen idag för att se att allt var riktigt inställt på vagnen - och så hjälpte Aud mig med att ställa in selen riktigt. Nu återstår en del jobb från min sida för att mjuka upp några av remmarna på selen (som är stenhårda nu eftersom selen är ny... visserligen köpt i 2007, men aldrig andvänd tidigare).

Jag skall ta fler bilder av vagnen i dagsljus och lägga ut på bloggen snart en dag. Det här kortet tog jag i skymning (har redigerat det skarpare och ljusare).

Jag startade dagen idag med att fodra frukost i stallet. Man känner sig väldigt uppskattad när 11 hästar gnäggar när man kommer :)

Therese och Terje hade vaknat när jag kom hem. Vi såg film och så gjorde Terje sveler (typ: små tjocka pannkakor) till lunch. Så gick vi ut alla tre och jobbade i trädgården. Igår beskärde Terje och jag plommonträdet ganska omfattande (det behövdes). Idag klippte vi ner buskar, krattade löv, tog in blomkrukor med mera.

Här liftar Therese tillbaka från "trädgårdstippen" i skottkärran :)



Ingen kommentarer: