fredag 25. januar 2008

Bilder på trafikläraren

Terje har nu jobbat ännu en vecka som trafiklärare. Här poserar han snällt för kameran med sin bil (jag använde lite "mild tvång" för att få honom med på kort).

Goda nyheter nr 1: är att det så långt har fungerat fint för Terje (och hans höfter) med alla körlektioner (läs: sittande i bil).

Goda nyheter nr 2: är att dagarna nu har blivit 1,5 timmar längre än vid vintersolståndet. Vi går definitivt mot ljusare tider. Härligt!

Igår kom Terje på Therese på dagis med att ta på sig strumpbyxorna själv, något hon tidigare har protesterat vilt på att hon skulle klara av att göra själv. Avslöjad med andra ord!
- När jag konfronterade henne med det vid middagsbordet sa hon: "Men mamma, det er jo bare noe jeg gjør på barnehagen, jeg gjør jo ikke det her hjemme. Orker jo ikke ta på mig strømpebuksa hundre ganger".

Hon kan så många fler saker än vad man tror... Utspekulerade unge ;)

Idag är det 6 år sedan Terje friade till mig :)

På min födelsedag firar vi vår förlovningsdag... som då också är slutet på mitt liv... i tjogoårena (för att få det att låta lite dramatiskt).

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha! Kongekommentar:) Klart man ikke gidder å drive med sånt "hundre ganger om dagen" :D