tirsdag 15. januar 2008

Terjes födelsedag

Med kladdkaka och sju tända tårtljus (hade inte 32 ljus, och inte hade det fått plats heller) väckte vi Terje i morse (han var vaken men "halvsov"). Han fick paket och nybryggt kaffe. En helt ok start på dagen med andra ord. Sedan var det jobb som gällde, så han åkte iväg. Emma och jag körde Therese till dagis och sedan åkte vi till stallet. Jag hade lånat Mr, en häst till en väninna i stallet, så att jag skulle kunna rida på en tur tillsammans med Emma/Tamina. Men det var inte så vackert väder idag precis. Det regnar och blåser... Hur som helst så kom vi oss ut och fick faktiskt en riktigt fin tur (det regnade inte hela tiden). Vi var ute i en timme. Skönt med frisk luft.

Efter stallet var det hem och laga middag och "prinsesstårta". Terje hade "pause" mellan klockan 13.30-15.30 idag, sedan skulle han iväg på teorikursen på trafikskolan. Därför ville vi passa på att fira honom i "pausen". Vi hade ett fint teamwork, Emma och jag. Emma lagade maten och jag tårtan och saladen. Det blev biff och potatisklyftor med salad och sås till middag och därefter kaffe och tårta. Mums!

- Fin tårta va? Therese älskade "utomjordingen", som hon fick lov att äta upp.

Nu ikväll skall Emma och jag iväg och träna på Friskis & Svettis så snart Terje är färdig på trafikskolan. Sedan har jag nattvakt (har bara en nattvakt, då jag ju jobbade in den andra nattvakten förra veckan).

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin tårta. Tur att inte jag var där, då hade nog jag och Therese fått slåss om utomjordingen =). Nej då, självklart hade Therese fått den =). Verkar som en perfekt födelsedag med god mat, trevligt sällskap, presenter och gott fika.